Tjolahopp!

Äntligen helg igen!
Efter en lång och tuff arbetsvecka är det äntligen dags för lite ledighet igen.
"Gud vad skönt - nu är det äntligen fredag kväll", tänkte jag när jag låste dörren till arbetet 17.15 i e-middags. Ja visst - ledigt, skönt och avkoplande... eller??... Det tog ungefär resan hem innan jag började fundera över vad man skall ta och hitta på i helgen och blev totalt uppstressad över allt som måste fixas.
Nya vinterstövlar till barnen är ett absolut måste. Speciellt efter veckobrevet från skolan som löd: "Denna veckan har det varit riktigt kallt. Tänk på att barnen måste ha varma kläder och skor till raster och andra uteaktiviteter"... Nähä??? Precis som man inte borde fatta det själv, tänkte jag.... i fem sekunder tills jag insåg att det gjorde man kanske inte nej... Har Theo några varma skor tex??? Nix pix, tror inte tennisdojjor räknas in i denna kategori precis. Alltså, en mycket befogad liten påminnelse till en virrpanna till mor... (fast jag är glad att han i alla fall bytte foppatofflorna mot tennisdojjorna förra veckan:-))
Och så måste det inhandlas extra overall och mössor, vantar , och alla möjliga andra bra och ha- saker som bara kommer att användas en gång eller nåt innan de slarvas bort...

Men det ÄR i alla fall helg, och kanske kanske hinns det med lite avkoppling och fika mellan butiksbesöken och småtrollens tjat och gnäll över att inte vilja gå i affärer och prova kläder.. Man vet aldrig!

Ha det gott i höstrusket!

/P


Kommentarer
Postat av: Syster Åsa

Hehehe, låter som det börjar bli dags för en liten resa med mellansyrran!!!!!

2009-10-16 @ 20:21:35
Postat av: Jessica

Säg till när du är shoppingsugen.....

2009-10-17 @ 15:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0