Dagens citat...

"Happiness is taking things as they are"

Ja, det var budskapet i i kvällens thepåse... sitter här och smuttar på den rykande varma drycken och funderar över innebörden...
Det första som slår mig är att visst sjutton borde man ta dagen som den kommer lite mer och sluta grubbla över vad som komma skall och hur hantera vad det än månde vara... I nästa sekund undrar jag hur i hela friden jag skall kunna göra det...
Blir jag lyckligare av att ta saker som de är rakt upp och ner? Ska jag tex bara acceptera att min lille trollunges hjärta är lite trasigt och kanske måste lagas inom en framtid som kanske inte är så väldigt långt borta?? Visst, det är bara att acceptera och hantera, men blir jag LYCKLIGARE av det? Ja, kanske... varför gå omkring och fundera över något jag ändå inte kan påverka? Varför grubbla över varför det blev som det blev? -  varför just MITT barn? -  vad kunde jag gjort annorlunda? - KUNDE jag gjort något annorlunda? ??osv osv...
Jag kanske inte blir lyckligare, men jag blir i alla fall bra mycket lugnare och starkare om jag kan acceptera situationen och ta den för vad den är just nu. Nu är nu och då är då, framtiden blir som den blir, och jag skall njuta av och ta vara på varenda dag från och med nu för att vara rustad för framtiden och vad den än har att bjuda på.



Ta hand om er där ute!
/P

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Och ikväll tar jag hand om din gullunge:) Han ligger o sussar bredvid min minsting däruppe=) Hur går det för min store grabb???? KRAM

2009-05-03 @ 00:22:14
URL: http://asajon.blogspot.com/
Postat av: 2BarnsMamman

Tack för dina fina kommentarer :) Ska absolut överväga att köpa en spikmatta!



Jag ska inte säga att jag förstår hur det känns att ha ett barn som inte mår bra för det tror jag inte går. Men jag kan tänka mig att det måste leda till otroligt mycket funderingar och frågor. Att leva för stunden och i nuet, tycker jag låter som ett bra sätt att försöka hantera det. Det är nog något de flesta skulle behöva göra lite mer - uppskatta det som är bra just nu!



Ha en fin dag!

2009-05-04 @ 13:25:38
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Lillasyster

Love you storasyster



Massa kramisar

2009-05-05 @ 20:00:46
URL: http://sophiesoph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0