Snillen spekulerar

Lillkillen och mamma vid matbordet:

- Mamma, vem är din mamma?
- Men, det vet du väl?
- Nä....
- Vem är pappas mamma då?
- FARMOR, svarar lillen bestämt
- Ja, men vem är då MIN mamma???
- Mormor?..... kommer det tveksamt
- JA, mormor är min mamma.

Lillen funderar en stund, varpå mamma passar på att sätta fler myror i huvudet:

- När du får ett barn, vem är barnets mormor då?
- ????????? lillen ser MYCKET frågande ut (med all rätta...HUR ska han kunna veta det)
- Förlåt, jag menar....vem blir barnets FARMOR?
- Du mamma så klart!
- Vem är barnets mamma då? undrar den "elaka" mamman
- Vet inte....
- Är det Emma kanske?
- NÄÄ, hon är ju fyra... jag ska bara gifta mig med dom som är fem!!
- OK, vilka är fem då?
- Kalle, Isac, Hanne....

Mamma avbryter:

- Jaha, så du ska gifta dig med Kalle då?
- Men mamma det kan jag väl inte förstår du väl???
- Jaså, varför inte?
- MEN då blir det ju inga BARN!!!!
- EHH.... nä.... det blir det ju inte... (mamma mycket ställd och funderar över vart diskussionen är på väg) Vet du varför det inte blir några barn då?
- Såklart jag vet, det är ju bara TJEJJER som kan få barn mamma!!!

Tja..... snart får man nog förklara för femåringen det där med blommor och bin misstänker jag...




/P




Kommentarer
Postat av: 2BarnsMamman

Vilket härligt samtal! ja, det är nog lika bra att ta det där med blommor och bin i tid...



Hoppas ni har en fin vecka! Kram

2010-02-02 @ 21:27:14
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0