Ingen rast och ingen ro...

...Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt...

I dag på morgonen gjorde jag ett tappert försök att fånga några stackars solstrålar mellan ett par maskiner tvätt... jag hann med en klunk kaffe innan första ropet:

- MAMMA! Jag är törstig
- MAMMA! Hämta äppeljuice till mig - i bäbismugg...

Bara att resa sig upp ur solstolen, ställa det rykande kaffet åt sidan och gå in och fixa dricka...

Tillbaka i solen (som hunnit gömma sig bakom molnen givetvis), två zipp på kaffet och så....

- MAMMA! Telefonen, det ringer!!!
- MAMMA! Skynda dig - det är till pappa!!!!

Men herregud - ropa på HONOM då! Vad är det ,med er egentligen??? Kontrar jag... men.... reser mig upp, springer in lagom till telefonen tystnat...

Så tillbaka igen - Solen tittar fram någon minut och jag njuter till fullo av värmen och kaffet...

- MAMMA! MAMMA! jag har bajsat - kom och torka mig!!!

Jaja, nöden har ingen lag - torkning blir det...
Två minuter senare sätter jag mig igen och hinner med ytterligare lite kaffe (som nu är äckligt kallt)... och så...

-MAMMA! Tvättmaskinen piper, tvätten är färdig!!!!
- MAMMA! Hör du inte? Tvätten är färdig, tvättmaskinen pep ju!!!

Efter det gav jag upp - tydligen hade de små änglarna (som just då var mer svarta till färgen än vita!) bestämt sig för att reta sin mor till vansinne... tvätten är färdig... hallå!!! de är 4 och 6 år gamla, inte fan bryr de sig om att tvätten blir unken om den får ligga kvar i maskinen för länge... nej, de vill bara inte se sin stackars mamma ha det lugnt och skönt i solstolen.... som sagt - vill du fånga ett barns uppmärksamhet, sätt dig ner med en kopp kaffe och ta det lugnt, funkar varje gång!

/Pernilla

Kommentarer
Postat av: sophie, skribenten

Man måste helt enkelt bli en jävel på att NONCHALERA de små odjuren. Vi kan öva ihop över ett glas vin i helgen kanske hahaha

2009-05-18 @ 20:02:10
URL: http://sophiesoph.blogg.se/
Postat av: Systra di

Nej nu fattar jag ingenting... Dina små änglar som är så tysta o snälla;). Skit i tvätten o låt systra di fixa det åt dig:). Annars är ett tips att SLUTA DRICKA KAFFE!!!!!!Då låter dom dig nog vara ifred....

KRAM

2009-05-18 @ 22:45:53
URL: http://asajon.blogspot.com/
Postat av: Jenny

hihihi,, härliga grabbar det där!

2009-06-02 @ 13:05:32
URL: http://eamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0