85 mil hemifrån

Vad gör man alldeles ensam på ett hotellrum sisådär en 80 mil hemifrån???
Jo, man njuter av ensamheten och tystnaden samtidigt som man saknar sällskapet och tjattret... knasigt...
Just nu ligger jag och funderar på vad de små knytten gör hos mormor - har de lagt sig, eller sitter de framför det medhavda playstationet som de brukar göra hemma? Saknar de sin mamma? Nja... då hade de nog slagit en signal på NÅGON av de två mobiltelefonerna som ligger här bredvid... bara att konstatera - de klarar sig faktiskt utan mammas godnattpuss och tjat om tandbortsning och släckt lampa... i alla fall en natt eller två. Skönt? Ja, faktiskt! Även om jag känner mig lite bortglömd här långt borta så känns det förbenat bra att veta att de är trygga och glada ändå!

Här i långtbortistan har jag det bra, slipper bädda sängen, sätter mig vid ett dignande frukostbord i morgon bitti och slipper duka av efter mig innan jag beger mig till arbetet. Sedan blir det tåg och flyg hem igen. Med mig hem har jag intryck och avtryck av fantastiska personer och en del annat pyssel... Jag lyckas ju alltid shoppa en massa när jag är här - denna gång en snygg köksklocka som kommer passa PERFEKT till det nya köket där hemma. Har ju hittat en helt fantastisk liten butik här http://minkrydda.blogspot.com/2009/07/sommarbilder-fran-kardemumma.html som jag bara MÅSTE besöka när tillfälle ges!

Nej, nu är det dags att krypa ner och försöka sova...

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Har saknat dina inlägg :-)

Ha de gott i norrlandet, kram

2009-08-17 @ 22:49:12
URL: http://sophiesoph.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Härligt du verkar ha haft det!!! Tänk att slippa plocka av efter sig.... Gör du det hemma menar du????;););)Dina troll har varit här i em och lekt med mina. Malte tjatade sen han vaknade att få leka med Loke så tillslut gav jag med mig! Dom har ju så kul ihop, fast ljudnivån är inte lika kul...

2009-08-18 @ 19:40:56
URL: http://asajon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0